Hastanelerin kurumsal veya bireysel müşterilerine faturalarını veya fişlerini kâğıt ortamında kesmesi durumudur. Hastanelerin faturalarını kâğıt olarak kesmesi sağlık hizmeti alan ama evine bir an önce gidip dinlemesi ve iyileşmesi gereken hastaları uzun süre bekletilmesine neden olmaktadır. Bu durumdan ötürü hastaların memnuniyetsizliği artmakta ve sağlığına kavuşturduktan sonra da kendine daha hızlı hizmet veren hastaneyi seçmeye başlamaktadır. Hâlbuki sağlık hizmeti alan hastanın mail adresi alınarak Arşiv Fatura ile mailine gönderilecek faturanın yasal geçerliliği olduğu gibi hızlı işlem yapılarak hasta memnuniyeti ve hastanın evine daha kısa sürede dönmesi de sağlanmış olacaktır.
Öncelikle otele gelen her müşteri fatura talep ediyor. Ardından kullanılan ön muhasebe programına kayıt açılıyor, fatura bilgileri oluşturup orada kaydediliyor. Daha sonra resepsiyonist çalışanı matbu evrak halinde bulunan dosya içerisinde ön muhasebe programıma girdiği verileri tekrar girerek yazıcıya kâğıt çıktı olarak göndermek üzere evrakı oluşturuyor. Ardından oluşturduğu evrakı yazdırması için yazıcıya gönderiyor. Hay aksi yazıcının mürekkebi bitmiş! Durumu müşteriye bildirerek biraz daha beklemesi için siz isterseniz şöyle buyurun oturun size bir çay ikram edelim diyerek nezaketen bekletme isteğini dile getiriyor. Tabi bu süreç içerisinde müşteri bu evreye gelene kadar zaten yaklaşık 15 dakikasını kaybetmiştir. Oldu ki o arada bir kafile giriş yapmak istedi. Bu durumda diğer müşterilerle de ilgilenilmesi için resepsiyon da bir den eleman artışı olacak ve bu yoğunluk iş çözümlemek amaçlı bir eylem olacaktır. Bu bir çözüm müdür bakıldığında evet ama aslında hayır. O süreçte desteğe gelen her arkadaşı başka bir görevi vardı bu görevlerinden feragat ederek mevcut müşterinin memnuniyetsizliğini sağlayabilirler. Bunun yanı sıra bu örneğin başında bahsetmiş olduğum sadece bir fatura bekleyen müşterimizi de unutmamalıyız.
Bilgilerinizi bırakın, biz sizi arayalım.